Frågor & Svar

 

Order & beställningar 

Kan jag avbryta en beställning: 

Om du vill avbryta eller ändra någonting i din order så kontakta oss på Ivanhoebutiken så fort som möjligt. Tel: 0321-688 714, så kan vi hjälpa dig med detta så länge ordern inte har gått iväg. Har ordern skickats iväg kan vi tyvärr inte ändra något i efterhand.

Betalning & Faktura

Vilka betalningsalternativ finns det: 

Vi samarbetar med Klarna när det gäller alla olika betalningsalternativ vid köp online. När din order är packad och klar för att skickas, så sker debitering genom det betalsätt du valt.
Faktura – kostnadsfritt inom 14 dagar.
Kortbetalning – Visa och MasterCard som är utfärdade från det land som du beställer från.
Betala direkt – Från ditt bankkonto eller kort. Debiteringen ske ca två dagar efter hanterad order.
Konto – delbetala i din takt och få ett konto upplagt hos Klarna
Direktbetalning via bank – betala via din internetbank

Sortiment

Hur hittar jag rätt storlek: 

I vår storleksguide får du hjälp med att hitta vilken storlek som passar just dig.
Storleksguide finns på alla våra produkter. Är du osäker är du välkommen att ringa butiken på 0321- 688 714 eller maila oss på butik@ivanhoe.se

Frakt & Leverans

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Vår målsättning är att leverera inom 2 – 4 arbetsdagar om du valt utlämningsställe. Vid hög belastning beräknar vi en leveranstid på ca 5 arbetsdagar. I din orderbekräftelse som du får via e-post direkt efter att du har lagt din order, så hittar du en länk där du kan spåra ditt paket, om det gäller leverans till utlämningsställe.

Hur länge ligger paketet kvar på ditt utlämningsställe?

Ditt paket ligger kvar i 7 dagar ifrån det datum som du får ditt mail med avisering. Därefter skickas det tillbaka till oss. Vi kan inte ändra den tiden hos postombudet. 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt packet?

Då debiterar vi kunden en hanteringskostnad (administrativkostnad) på 195kr om inte annat är överenskommet.

Retur & Reklamation

Hur länge har jag öppet köp?

Du som kund har alltid rätt till Öppet köp i 14 dagar.

Vad gör jag om jag vill returnera min order?

Om du vill returnera din vara ska den levereras komplett med etikett lika tidigare. Vid retur står kunden för returhantering på 50 kr inom Sverige.
Använd bifogad returfraktsedel som ligger med i leveransen.
Skulle returen komma tillbaka senare än 14 dagar så tillkommer en hanteringskostnad på 195:-. Vi erbjuder dig “pengarna tillbaka” vid retur inom 14 dagar. Återbetalning sker så fort varan blivit mottagen och inlevererad i butiken.

Returadress: Ivanhoebutiken, Boråsvägen 36, 523 36 Gällstad

Vad gör jag om jag vill byta min vara?

Vid byte av produkt, till exempel vid ändring av storlek gäller följande: Du returnerar din vara till oss med bifogad returfraktsedel. Vi debiterar dig 50kr för returhantering. Sen lägger du en ny order i webshoppen.

Vad gör jag om jag vill reklamera min vara?

Ivanhoebutiken följer konsumentverkets riktlinjer.  www.konsumentverket.se
Meddela oss varför du vill reklamera varan och på vilket sätt du anser att varan är felaktig till butik@ivanhoe.se eller ring till butiken 0321-688 714.
Vid reklamation är det viktigt att du bifogar kvitto samt tydligt anger vad felet
på varan är. Vi kontrollerar då varan och återkommer till dig som kund med svar.  
Reklamationsadress: Ivanhoebutiken, Boråsvägen 36, 523 36 Gällstad 

Lämna personuppgifter?

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.
Genom godkännande av dessa köpevillkor samtycker du som kund till Ivanhoebutiken behandling av personuppgifter.